Docenten

Stéphanie Dequin

Stéphanie Dequin studeerde aan het Hoger Instituut voor Dans in Lier.  Zij specialiseerde zich nadien in jazzdans aan de Pineapple Studios in Londen. Doorheen haar carrière danste Stéphanie zelf in verschillende shows en werkte zij vele choreografieën voor evenementen, video-clips, musicals en modeshows (Kask Mode-academie Gent, Miss Exclusive) voor anderen uit. Stéphanie geeft ondertussen al enkele jaren les in het Muda, te Evergem, als dansleerkracht én is voorzitter en huischoreograaf van de vzw Kamer 58. Haar specialisaties zijn jazz, hedendaags en funky hip-hop.

Evi Yanasakilla Soors Solis

Evi Yanasakilla Soors Solis kwam in haar jonge tienerjaren, toen ze vanuit Nicaragua naar België verhuisde, voor het eerst in aanraking met theater. Ze ging theaterworkshops volgen in De Stal - Het Paleis om haar Nederlands bij te schaven. Vanaf toen werd ze geprikkeld door het vak en besloot ze later de kracht van theater te gaan onderzoeken binnen een professionele opleiding.

 

Ze studeerde aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten in Tilburg, daar volgde ze de opleiding voor Docerend theatermaker.  Tijdens haar opleiding ging ze op zoek naar wat voor haar de grootste kracht van theater is: een verhaal kunnen vertellen waarbij de speler verbinding zoekt met het onderwerp van het verhaal, deze verbinding vindt, het gevoel voelt zonder te lijden en dit overdraagt aan de toeschouwer.

Nu is ze voornamelijk actief als vaste drama docente bij: Jeugdtheater Ondersteboven in Sint-Niklaas, Thearte in Kortrijk en Kamer 58 VZW in Gent. Daarnaast geeft ze theater als middel sessies (op basis van Forumtheater technieken) aan niet Nederlandstalige vrouwen in Het Oude Badhuis en Centrum De Wijk in Antwerpen. 

Pieter Casteleyn

Pieter Casteleyn studeerde in 2015 af met onderscheiding aan het Koninklijk Conservatorium Brussel. Tijdens zijn opleiding liep hij stage in de producties 14-18, Assepoester, het tamelijk ware verhaal en Ons kent ons.

Na zijn afstuderen trok hij een jaar naar Duitsland, waar hij in Love Never Dies in het ensemble speelde en understudy voor Gangle was. Terug in België volgden voorstellingen zoals Chaplin (Douglas Fairbanks, understudy Charlie), The Rocky Horror Show, Slisse & Cesar en Arthur of hoe je koning kan worden. Daarnaast is Pieter als backing vocal actief bij Helmut Lotti en speelt hij de educatieve voorstelling Raket naar de maan. In de Studio 100-reeks Campus 12 speelt hij Frederik.

In 40-45 speelt Pieter in het ensemble en is hij understudy voor Staf en Wolff. In Daens speelt hij in het ensemble en is hij understudy voor Jan.

Liesbeth Roose

Liesbeth Roose studeerde af in 2014 aan het Koninklijk Conservatorium van Brussel, in de afdeling Musical. Twee jaar later behaalde ze haar lerarendiploma. Ze doceert aan de KADE in Deinze. en geeft workshops bij vzw Kamer58 en NTGent. Liesbeth speelde in musicals als Assepoester (ensemble, understudy moeder), Beauty and the Beast (Silly Girl, understudy Belle) en Blood Brothers (mevrouw Janssens). Daarnaast was ze te zien in De Reuzenperzik, revues in Kusttheater ’t Colisée en chansonproject Ze liefden nog lang, Romeo & Julia van Theater van A tot Z, educatieve voorstellingen bij Uitgezonderd. Theater!.

Sinds 2017 zingt ze backings bij artiesten zoals Helmut Lotti en Willy Sommers. In de zomer van 2018 ging ze op cruise met Hans Peter Janssens en Pol Vanfleteren naar het Hoge Noorden. Liesbeth verleende haar stem aan personages in Vaiana, Beauty and the Beast, Mary Poppins en verschillende Nickelodeon-series. Ze speelde drie seizoenen in De regel van 3S op Ketnet. In 2018 onthulde ze haar eerste, eigen muzikale project, Betty. Komende zomer zal zij te zien zijn in 1830, een nieuw Historalia-musicalspektakel in Westerlo. Liesbeth is te zien in 40-45 in het ensemble en als understudy Sarah, en in Daens als ensemble en understudy Nette.

Elke Buyle

Elke Buyle studeerde af aan de musicalafdeling van het Koninklijk Conservatorium te Brussel. Je kon haar aan het werk zien in de musicals Dans der Vampieren (Music Hall, Antwerpen), Tanz der Vampire (Stage Entertainment Berlijn), Oliver!, Doornroosje, Volmaakt, ’14-’18, de Spektakelmusical, Roodkapje, Hans en Grietje, De prinses en de Toverspiegel en Scrooge. Ze speelde Clodovea en Elza Eénoog in Wickie de Viking, de Musical, groothertogin Isabella van Spanje in de openluchtmusical Rubens en vertolkte regelmatig de rol van Hedda Hopper in Music Hall’s Chaplin, de Musical. Elke sprak de stem in van Elsa in de Vlaamse Disneyfilm Frozen. Met het nummer ‘Laat Het Los’ werd ze door Radio 2 genomineerd als beste zangeres van Vlaanderen.
Ze was soliste bij Musical zingt 90ies, Musical zingt Diva’s van Jamaja Producties, bij Disney in Concert, Magical Music from the Movies in Brussels Expo en in Music Hall’s The Best of Musicals en The Best of Musicals in concert. Op televisie kon je Elke aan het werk zien in Sing that Song en Op zoek naar Maria, waar ze de vijfde plaats behaalde. Verder geeft ze zangles bij VZW Kamer 58 en was ze als vocal coach verantwoordelijk voor tientallen amateurproducties. In 2020 zal Elke te zien zijn in Madagascar de musical van Musichall.

Brecht Van Arnhem

Brecht van Arnhem ontdekte op 19-jarige leeftijd zijn passie voor musical toen hij in België bij meerdere amateurgezelschappen verschillende rollen voor zijn rekening nam. Na het behalen van zijn Bachelor Biomedische Laboratoriumtechnologie besloot hij zijn droom na te jagen. Hij vervolledigde het 7e jaar Musical aan De Kunsthumaniora te Antwerpen. Vervolgens begon Brecht aan de opleiding Musicaltheater aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten te Tilburg (die hij zal afronden in juni 2020).

Tijdens zijn opleiding was Brecht in meerdere schoolvoorstellingen te zien. Zo speelde hij de rol van Moritz Stiefel in de musical Spring Awakening, speelde hij Robert in Company en vertolkte hij de rol van Dominee Shaw Moore in de musical Footloose. In de zomer van 2018 was hij te zien in het openluchtspektakel Rubens als Groothertog Albrecht en cover van Rubens geproduceerd door Historalia Productions. Vorige zomer (2019) was Brecht nog te zien in de musical Titanic als Jim Farrell van Festivaria en in datzelfde jaar ging hij in première met Kinky Boots als Angel, Swing en US Harry van De Graaf en Cornelissen Entertainment.

Liesbet Kint

Liesbet Kint studeerde af als logopediste in juni 2018. Zij startte de opleiding aan de Universiteit van Gent met als hoofddoel professionele stemmen begeleiden. Deze interesse komt vanuit een grote liefde voor zang, acteren en extreem stemgebruik.

In de 'Vocal Academy' in het 'Complete Vocal Institute' te Kopenhagen liet ze zich onderdompelen, in de technische werking van de zangstem. Haar grote passie is musical waardoor ze graag werkt met verschillende stijlen en uitdagingen zoekt in het ondersteunen van zangers uit alle genre's en branches. Met haar achtergrond als logopediste en als artieste beantwoordt Liesbet technische vragen en coacht zij in stage-presence, performance en interpretatie. 

Sinds 2020 werd zij lid van de Vlaamse Vereniging voor Logopedisten en de European Voice Teachers Association - Belgium (EVTA-BE). In 2020 volgt zij een postgraduaat Stem aan de Thomas More Hogeschool.

Zelf was Liesbet jarenlang lid van Kamer58 en studeerde verscheidene muziekrichtingen regio Gent.